Wspólnioty Mieszkaniowe

Kupno wymarzonego lokalu mieszkalnego związane jest najczęściej z automatycznym członkostwem we wspólnocie mieszkaniowej. Dla sprawnego i efektywnego zarządzania wspólnotą mieszkaniowa z tym samym całą nieruchomością w zakresie części wspólnych nieruchomości, potrzeba odpowiednich kompetencji, kreatywności i zaangażowania.    

To właśnie Zarządca Nieruchomości sprawuje pieczę nad wszystkimi lokalami obiektu budowlanego oraz nad ich mieszkańcami.

Kto to jest Zarządca Nieruchomości?

Zarządcą nieruchomości może być  podmiot wykonujący różnego rodzaju zadania z zakresu zarządzania nieruchomościami powierzonymi mu przez jej właścicieli. Do zadań tych należą m.in.: podejmowanie decyzji związanych z zarządzaniem nieruchomością, administracją i dokonywanie analizy rynku w celu optymalnej gospodarki budynkiem.

Zarządca jest odpowiedzialny nie tylko za utrzymanie nieruchomości w dobrym stanie, ale także za komfort życia właścicieli lokali. Podejmowanie strategicznych decyzji dotyczących budynku i jego mieszkańców wymaga więc interdyscyplinarnej wiedzy z zakresu prawa, ekonomii, zarządzania, marketingu i budownictwa. 

 

Podstawowe obowiązki Zarządcy nieruchomościami

Lista czynności, które wykonuje Zarządca nieruchomości, jest bardzo obszerna. Do najczęstszych należą:

  • odpowiednie decyzje związane z eksploatacją obiektu,
  • przeprowadzanie remontów i konserwacji, modernizacja budynku,
  • terminowe kontrole stanu technicznego budynku,
  • reprezentowanie całej wspólnoty mieszkaniowej, a także właścicieli poszczególnych lokali w kwestiach dotyczących zarządzaniem obiektem,
  • szczegółowe prowadzenie i archiwizacja dokumentacji wspólnoty,
  • ewidencja lokali i ich użytkowników,
  • zapewnienie stałego dopływu wody, gazu i energii elektrycznej,
  • zapewnienie wywozu śmieci i odprowadzania ścieków,
  • utrzymanie części wspólnych wspólnoty wewnątrz i na zewnątrz obiektu w czystości,
  • ubezpieczenie budynku od pożaru i innych losowych zdarzeń,
  • ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej,
  • usuwanie awarii i zapewnienie całodobowego pogotowia technicznego,
  • udostępnianie mieszkańcom dokumentacji związanej z zarządzaniem obiektem,

Na zarządcy nieruchomości spoczywa również obowiązek jej obsługi formalnej i finansowej – prowadzi on pełną księgowość wspólnoty mieszkaniowej, obsługuje jej konto bankowe, sporządza roczne sprawozdania finansowe, przygotowuje projekty umów i rozlicza się z Urzędem Skarbowym.

Dlaczego warto powierzyć zarządzanie nieruchomością wyspecjalizowanemu Zarządcy?

Opieka nad nieruchomością wymaga wszechstronnych i dobrze zaplanowanych działań oraz obszernej wiedzy z zakresu prawa ( prawa budowlanego, ustawy o własności lokali, ustawy o ochronie lokatorów, kodeksu cywilnego), księgowości, ekonomii i zarządzania. Powierzenie pieczy nad budynkiem wykwalifikowanemu i doświadczonemu Zarządcy oszczędza mieszkańcom czas, dając im przy tym spokój i bezpieczeństwo.

Posiadając u swojego boku zarządcę nieruchomości nie jesteśmy również narażeni na dodatkowe koszty związane z nietrafionymi decyzjami odnośnie obiektu oraz na niepotrzebny stres wynikający z interpretacji szczegółowych przepisów prawa oraz bycia na bieżąco z licznymi zmianami wprowadzanymi przez ustawy.

Nasz zespół składa się z wyspecjalizowanych i doświadczonych zarządców, którzy zapewniają pełną obsługę nieruchomości – aby komfort Państwa codziennego życia był jak najwyższy.

Działamy Kompleksowo – Kompetentnie – Kreatywnie